אתר החדשות המוביל בישראל

כיצד לבחור מזרן ספוג

תוכן עניינים

כשמדובר בבחירת מזרן, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, למשל: תנוחת השינה המועדפת עליכם, מבנה הגוף שלכם והתקציב אותו הקצבתם לרכישת מזרן. אחת ההחלטות הראשונות והחשובות ביותר שתקבלו היא האם לבחור מזרן ספוג או מזרן קפיצים.

מזרוני ספוג עשויים ממגוון חומרים, שכוללים ויסקו, לטקס וספוג רגיל. לכל סוג ספוג יש את התכונות הייחודיות לו, ולכן חשוב לבחור את סוג החומר המתאים עבורכם.

ויסקו ידוע ביכולתו להתאים את עצמו לצורת גופכם. זה הופך את הויסקו לבחירה טובה מאוד עבור אנשים שישנים על הצד או על הגב, מכיוון שהוא יכול להקל על נקודות לחץ ולשמור על עמוד השדרה ישר. לעומת זאת, יש אנשים שמוצאים שויסקו יכול להיות חם מדי ומגביל, הכל תלוי בעובי שכבת הויסקו. בכל הנוגע לויסקו, לא עובד המשפט: "כל המרבה, הרי זה משובח" שכן שכבת ויסקו בעובי 5 ס"מ ומעלה אכן יכולה להיות "מטרידה" מהסיבה הפשוטה שמי שרגיל למזרן תומך יכול בקלות לגלות שככל שחולפות הדקות בשכיבה על המזרן, הויסקו תופס את צורת הגוף, מתרכך ושוקע לאיתו וככל שהוא עבה יותר, כך גם השקיעה…

לעומתו, בניגוד לויסקו, לטקס הוא חומר המעניק תחושה של קפיציות למזרן. זה אומר שהוא לא שוקע כמו הויסקו, אז אתם תרגישו יותר נתמכים. לטקס גם נושם ואוורירי יותר מויסקו, כך שהוא בחירה טובה עבור אנשים שמרגישים תחושות חום בזמן השינה.

ספוג הוא החומר הזול ביותר בהשוואה לויסקו או ללטקס. אבל זו עדיין אופציה טובה עבור אנשים עם תקציב נמוך. כמו כן, ספוג (על סוגיו השונים) מהווה את הבסיס התומך לשכבות הלטקס והויסקו שבדר"כ נמצאות בחלקו העליון של המזרן.

ההבדלים בין מזרני ספוג למזרני קפיצים

למזרני ספוג ומזרני קפיצים יש גם יתרונות וגם חסרונות וחשוב לשקול את הגורמים האלה בעת קבלת ההחלטה.

מזרני ספוג ידועים בנוחות ובתמיכה שלהם. הם יכולים להקל על נקודות הלחץ ולשמור על עמוד שדרה ישר. בנוסף לכך, מזרני ספוג הם שקטים יחסית, כך שהם בחירה טובה עבור זוגות שחולקים מיטה. למרות זאת, מזרני ספוג יכולים להיות יקרים לחלק מהאנשים והם יכולים ללכוד חום, מה שהופך אותם לבחירה פחות טובה עבור אנשים שמרגישים תחושות חום במהלך השינה.

מזרוני קפיצים ידועים בעמידותם ובתגובות שלהם. הם יכולים לספק תמיכה טובה לכל תנוחות השינה. מזרוני קפיצים נושמים יותר ממזרני ספוג, כך שהם בחירה טובה עבור אנשים שנוטים להזיע במהלך השינה. יחד עם זאת, מזרני קפיצים אינם מתאימים לאנשים שמתעוררים בקלות מכל שינוי תנוחה של בן/בת הזוג שכן מזרנים אורטופדיים ללא קפיצים יתאימו להם יותר.

כיצד לבחור את המזרון המתאים עבורכם

הדרך הטובה ביותר לבחור את המזרן המתאים לכם היא לנסות כמה מזרנים שונים באופן אישי. זה יעניק לכם הזדמנות להרגיש את החומרים השונים ולמצוא את החומר שהכי נוח לכם.

כאשר אתם מנסים מזרון, שימו לב לגורמים הבאים:

נוחות: המזרן צריך להיות נוח עבורכם בכל תנוחות השינה המועדפות עליכם.

תמיכה: המזרן צריך לספק תמיכה טובה לעמוד השדרה שלכם.

בידוד תנועה: המזרן לא אמור להעביר תנועה מצד אחד לצד השני.

יכולת נשימה: המזרן צריך להיות "נושם" כדי לעזור לכם להישאר קרירים בלילה.

רעש: המזרן צריך להיות שקט כדי שתוכלו לישון ללא הפרעות.

לאחר שמצאתם מזרון העונה על כל הקריטריונים שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שתשנו לילות טובים לאורך זמן רב.

טיפים נוספים לבחירת מזרן

שקלו את התקציב שלכם. מחיר המזרנים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים. חשוב להגדיר תקציב לפני שבוחרים מזרן.

קראו ביקורות.

ישנן ביקורות רבות באינטרנט על מזרונים זמינים. קריאת ביקורות תוכל לעזור לכם לקבל תחושה של מה אנשים אחרים חושבים על סוגי מזרונים שונים שכן חוות דעת רבות ואובייקטיביות (ניתן למצוא למשל באתר זאפ), יכולות לעזור לכם לרכוש מזרן בלי "ליפול" איתו, שכן חוכמת ההמונים עובדת.

בקשו עצה.

אם אינכם בטוחים איזה סוג מזרון מתאים בשבילכם, בקשו עצה מאנשי מכירות (גם בחנות וגם באתרי האינטרנט). הם יוכלו לעזור לכם לצמצם את האפשרויות שלכם ולמצוא את המזרן המתאים לקריטריונים שלכם. כמו כן, ברוב חנויות המזרנים תוכלו למיין ולסנן מזרנים בהתאם להעדפותיכם ובהתאם לתקציבכם.

קחו את הזמן.

אל תהיו בלחץ לקנות מזרון מיד. קחו את הזמן, קראו על המזרנים, קראו על ההבדלים בניהם ונסו לקבל החלטה מושכלת ככל הניתן.

אני מקווה שמאמר זה עזר לכם ללמוד עוד על מזרן ספוג ומזרן קפיצים. עם קצת מחקר, אתם יכולים להיות בטוחים למצוא את המזרן המתאים ביותר עבורכם כדי לישון טוב מדי לילה ולקום עוד יותר טוב!

ממומן: